اندیشه های ماندگار
نوشته شده توسط : زپو

 اندیشه های ماندگار


کتاب تاثیرگذار اندیشه های ماندگار به معرفی نیرومندترین افکار پیشوایان و فرزانگان عالم می پردازد. این کتاب حاوی سخنان تعدادی از استادان اجدادی ماست که همواره مورد تحسین و احترام ما بوده اند . این نوادر و نوابغ از سراسر دنیا و دوره های مختلف از جمله جهان باستان ،قرون وسطی ،دوره رنسنس و ذوره آغاز دنیای مدرن و دنیای کنونی برخاسته اند و به داشتن علم و دانش و سیاست و کیاست شهره اند.
بخش‌هایی از کتاب:
فصل اول: همت و جسارت
هیچ گاه درباره به پایان رساندن هر چه سریعتر کارها و یا حجم و گستردگی آنها نیندیشید . تنها کافی است که از همین لحظه ها استفاده کنید و برخیزید ؛ خواه قصد داشته باشید نامه ای بنویسید و یا تلفن بزنید . همین کتاب را کنار بگذارید و به این لحظه ها چنگ بیندازید و جزء به آغاز کردن کار به هیچ چیز دیگر فکر نکنید . همین حالا تا جایی که این کتاب را خوانده اید علامت گذاری کنید , و پس از آغاز طرح موردنظرتان به مطالعه ادامه دهید . با این اقدام قابلیت های نهائی خویشتن را در حد کمال به انجام میرسانید و مفهوم این عبارت گوته بر شما آشکار می شود که :« جسارت دارای قدرت , نبوغ و اعجاز است .»
فصل دوم: آرامش مراقبه
برطبق برآوردهای صحیح روزانه حدود شصت هزار فکر متفاوت از ذهن ما میگذرد مشکل اینجاست که همان شصت هزار اندیشه ای که دیروز در ذهن ما جاری شد , امروز و فردا نیز در آن فرآیند میشود . ذهن ما لبریز از گپ زدنهای فرسوده ذهنی است . در حالی که با استفاده از سکوت و فن آرامش مراقبه می توان به فضابین اندیشه ها وارد شد و به افکار بکر و تازه دسترسی پیدا کرد و در صلح و آرامش که از نظر غالب مردم پنهان باقی مانده غوطه ور گردید .
فصل سوم: کودکانه بودن
هر گاه بتوانیم خود را در کالبد یک کودک حس کنیم , به این واقعیت چشم خواهیم گشود که در درون هر فرد بالغ , کودکی آشیان دارد که مشتاقانه مسائل است شناخته شود . وجود این کودک پر است و وجود فرد بالغ به طور معمول تهی . حضور صلح و آرامش و عشق در کودک و بی نیازی او به قضاوت و داوری ازپر بودن او حکایت میکند وجود ترسی و اضطراب , پیش داوری و خشونت در فرد بالغ در تهی بودن او دلالت دارد .
فصل سوم: خلوت گزینی
ماندنی ترین تاثیر این انسانهای تکامل یافته بر من این است که این کسان حس منیت و خودپرستی را فرونشانده و آرامش ژرف و عمیقی را بر خود حاکم ساخته اند . آنان ابدا مایل نیستند که از انوار الهی شان در حهت مقاصد دنیوی سود ببرند . ذهنشان هرگزبه کالبد فیزیکی شان معطوف نیست و تقریبا حضور این کالبد خاکی را از یاد برده اند , هیچ گاه در صدد نیستند که به خاطر موهبتهای عظیمی که نصیبشان شده برای خود اعتبار کسب کنند , بلکه همه موهبتها را به خدا نسبت می دهند .
فصل چهارم:
تردیدی نیست در هر رابطه ای که پای دو نفر درمیان است , بحث و اختلاف نظر امری اجتناب ناپذیر است به اعتقاد من رد رابطه ای که دو طرف در مورد همه چیز اتفاق نظر دارند , وجود یکی از آنها غیرضروری است . فردی که از نظر روحی و اخلاقی بیشترین تفاوت را با شما دارد , مناسب ترین دوست شماست . به بیانی دیگر کسی که با رفتارو گفتارش خشم شما را بر می انگیزد و تعادل روحی شما را به کلی برهم میزند , دوست واقعی شما محسوب می شود . وقتی تحت تاثیر خشم از کوره در می روید و چراغ عقلتان به خمودی میگراید , فردی را که مولد و مسبب این خشم است استاد خود در آن لحظه به حساب آورید . آن فرد به شما می آموزد که هنوز بر اعصاب خود مسلط نیستید و نمی دانید که چگونه خشم خود را فرو نشانید و صلح و آرامش را به زندگیتان راه دهید . در میان گذاشتن احساسات و هیجانات نهانی خویش با دوست , فرزند ع محبوب و مادر همسرتان , تنها راهی است که زندگیتان را از صلح و آرامش سرشار می سازد . این کار را از موضع استقلال و صمیمیت انجام دهید و آنگاه محو و ناپدید شدن خشم و رنجش خود را شاهد باشید این کار امکان تولید و رشد درخت سمی را به طور کامل برطرف میکند .
فصل پنجم: گذشت
بخشودن را صرفا لطف و مرحمت به دیگران تلقی نکنید ؛ گذشت بار سنگین خصومت و کینه توزی را از دوش شما بر میدارد و فضای ذهنتان را برای اندیشه های مثبت و سازنده پاک و مصفا می سازد. ایثار رحم و شفقت به افرادی که اسباب رنجش شما را فراهم کردند و بی عدالتی بر شما روا داشتند به معنای قربانی شدن نیست , این معنا را میرساند که :« من تو را درک میکنم , به تو توجه دارم , خطای تو را به دیده اغماض مینگرم اما رفتارت را دوست ندارم , نمی توانم آن را تحمل کنم و امیدوارم درک کنی که چنین رفتاری پذیرفتنی نیست .

خرید و دانلود  اندیشه های ماندگار






:: برچسب‌ها: اندیشه , های ,
:: بازدید از این مطلب : 225
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 19 خرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: